Saturday 7 January 2012

Metallsessel - Metal chairs


Seit ich vor einem Jahr über die Metallmöbel von Erich Leschanowsky schrieb, habe ich zwei der Terrassensessel kaufen können. 

Since I wrote about rare metal furniture for dolls house, e.g. made by Erich Leschanowsky, I bought two of his patio chairs.
Außerdem hatte ich auch das Glück, einen Sessel der alten Firma Hergenröther zu bekommen, sehr modernes Design mit Stahlrohr.
I even had more luck when I got an armchair of the old firm Hergenröther, a really modern design for dolls houses of the fifties - and so hard to find.

Ohne Absicht habe ich die Fotokomposition von Jörgs Bild übernommen - die Polster seines Sessels sehen etwas anders aus.
Without knowing I copied the composition of Jörg's photo - the cushions of his chair look slightly different.
Hergenröther in "Das Spielzeug" 1952

Die Klassiker der Stahlrohrmöbel wurden in Originalgröße seit 1936 von der Firma Mauser hergestellt, bekannter wurde die Firma allerdings durch die Herstellung von Waffen.
The classic tubular furniture in original size was produced since 1936 by Mauser
- which was more famous for its production of guns.

...mal sehen, wie lange ich brauche, um die noch fehlenden Möbel zu bekommen...
...I wonder how much time it will take me to get the remaining items of the set...

No comments:

Post a Comment

//PART 2